söndag 27 maj 2012

Nästan en Vätternrundan i helgen

Ser tillbaka på två grymma cykelturen denna helg. Totalt blev det 276 km!

Det började tidigt igår morse då jag för första gången valde att köra med Fredrikshofs Lidingö-gäng med samling kl. 7.00 bakom Naturhistoriska Riksmuseet. Jag valde en mellangrupp som slutade på 30,6 km/h i rullsnitt på de gemensamma 98 km. Sedan blev det att rulla lugnt hemåt.

Idag hade vi genrep med vårt Sub10-gäng (Fredrikshof Farsta). Vi sågs klockan 9.00 vid Farsta simhall och sedan blev det en långtur via Södertälje, Ösmo och Landfjärden. Bra drag i gruppen. Efter halva rundan låg vi på ett rullsnitt på över 33 km/h! Sedan slutade det med 32,1 i rullsnitt på våra gemensamma 14,4 mil.

Inför turen idag satte jag på min ramväska som jag fyllde med bland annat Gainomax Energibars (som nu tyvärr är slut...), Enervit liquid och Herbalife Bars, så det var ingen brist på möjligheterna att fylla på med energi.

Dagens tur gick bra, även om jag var rätt trött i benen sista milen. Kanske inte heller så konstigt med tanke på att jag även körde 11 mil igår.

Nu känns det som att jag är redo för Vätternrundan (endast tre veckor kvar) och definitivt för nästa helgs Siljan Runt (16 mil).
 Tidig morgon bakom Naturhistoriska.
 Kort stopp vid järnvägsövergång.
 Paus i gröngräset i lördags.

Klara och redo för avfärd mot Stora Skuggan för fika!

 Flaggorna hissade vid Stockholmsmässan. Glädje efter Sveriges seger i ESC igår kväll!
 Soligt morgon på väg till Farsta simhall.
 Samling innan avfärd.

 Kort kisspaus efter en backe.


 Vätskepåfyllning vid Västerhaninge kyrka.
 Patrik gör också en god insats och ska cykla Ride of Hope i augusti!
På väg hem.


 

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Undra vem det är som är stark här 27 mil på två dagar är ju riktigt bra! jag har svårt att ladda om och cykla lång pass två dagar i rad...

    SvaraRadera
  2. Tack! Imorgon blir det en lugn återhämtningstur. Sedan behöver jag nog några dagars vila för att vara i toppform inför Siljan Runt på lördag.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg! Och kul med så mycket bilder :)

    SvaraRadera
  4. Köpte ju en kompakt digitalkamera som är lätt att ta med på cykelturerna.:-)

    SvaraRadera