måndag 7 maj 2012

Att välja mellan dryck och bars

Efter träningspasset den 1 maj valde jag ju att både ta en Gainomax Long Distance och Protein Bar, vilket gjorde att jag kände mig rätt mätt och inte direkt var sugen på "riktig" mat sedan, vilket kändes konstigt.

Mailade min kontaktperson på Gainomax och fick följande svar:

"Det är inte tänkt att man ska ta både Gainomax Long Distance och Gainomax Protein Bar efter träning utan att man ska välja den produkt som bäst passar den specifika situationen och personlig preferens. Har man cyklat långpass är det Long Distance som gäller.
Gainomax Protein Bar funkar bra om man har kört ett kortare pass, vill kombinera återhämtningsmålet med t.ex. en frukt eller bara vill äta något istället för att dricka."

Så nu är det klockrent enkelt vad jag ska välja vid vilket tillfälle! :-)

Gladde mig för övrigt när jag var på Willys ikväll och handlade och såg Gainomax-exponeringen. Tänk att jag slapp köpa. Tack för sponsringen Gainomax!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar