söndag 13 maj 2012

Bästa Roslagsvåren!

Två gånger tidigare har jag kört Roslagsvåren i hagel (2010) och regn (2011). Idag var det strålande sol och knappt någon vind alls. Snacka om det var bästa turen hittills i vår i Sverige.

Kul att återse flera välbekanta ansikten som jag körde Vätternrundan med förra året; Petter, Thomas och Roffe.

Dagen började dock med att jag försov mig, efter att ha kommit hem sent från Nalen, där vi hade insamlingsgala med Team Rynkeby Stockholm och Täby till förmån för Barncancerfonden.Var en fantastisk kväll och då menar jag verkligen det. Blev grymt berörd av tal från Erik Ståhl, men även lagkapten Erik Hamrén, trots att jag inte är någon fotbollsfantast. Se alla foton på Team Rynkeby Stockholms Facebook-sida!

Efter en snabbdusch och gröt imorse var jag redo för att hämta upp Wille som skulle köra mellanbanan. Kom bara en kvart senare än tänkt till honom, så förseningen orsakade inga stora stressmoment, förutom morgonbestyren hemma.

Sedan blev det alltså en grym Roslagsvåren där vi som ska köra Sub10 på Vätternrundan tillsammans, från Farsta, slog ihop oss med Brostugans Sub10 för att bli ett lagom stort gäng på ca 15 personer.

Förutom vattnet i mina två flaskor på cykeln, samt bananer, sportdryck och vetebullar i två depåer, blev det tre Gainomax Energy Bar under turen. Lätta att käka, smakar bra och lätta att öppna i farten. Helt klart en fördel. Väl hemma igen blev det en Gainomax Long Distance-dryck och käk.

 Thomas och Petter.
 Roffe.
 Vilma
 Snabb paus.
 Depå-stopp.
 Hela gänget efter målgång.
 Bruse vid målgång.
 Anette ska köra Vätternrundan med SubXXX.
Resultatlistan.

 

2 kommentarer:

  1. Ja, vilken dag vi fick! Alltid kul att springa på dig, du är alltid så glad och positiv :)

    SvaraRadera