lördag 14 augusti 2010

Dammrea på Sportson

Efter att ha blivit tipsad på Fredrikshofs forum om att Sportson på Kungsholmen har 20 procent dammrea (!) på grund av reparationer efter en vattenskada, gav jag mig dit på lunchen i går. Och mycket riktigt. Hela butiken var täckt med ett tunt lager damm.

Dock var det inget speciellt jag behövde (efter att ha utnyttjat mitt presentkort på Cykelcity i tisdags, tillsammans med 10 procents Fredrikshofs-rabatt, och köpt bland annat nya skoskydd), så det blev bara ett par Maxim sportbars. Givetvis hade även dessa ett tunt lager damm runt sig, men det ju enkelt att sopa bort.

Gillar cykelrea. Snart var det ju ett år sedan jag köpte min racer på Cyklotekets rea med 20 procents rabatt. Min första racer (Nishiki Criterium) och den håller bra ännu, även fast jag är sugen på en dyrare och snabbare cykel. Det får bli en framtidsinvestering!

2 kommentarer:

  1. Ny cykel tycker jag verkligen att du ska ha! :D Hösten & vintern är guldläge att köpa ny cykel, framför allt begagnat. Jag har gjort åtminstone ett riktigt, riktigt kap på så sätt (senaste vintern).

    SvaraRadera
  2. Ooooo det är farligt att tänka i sådana banor, Cykelreor är också farliga, åtminstone så blir lädret rejält mycket tunnare ;-) Men om man tänker hur roligt och givande det är så är pengar inte värt speciellt mycket på banken i alla fall.

    SvaraRadera