söndag 6 juni 2010

Mindre än två veckor kvar

Det är slutspurt på gång.

Känner mig nöjd efter 10 mil i torsdags, 4 mil i fredags och 1o mil i går, lördag. I dag fick benen vila och jag måste erkänna att jag var lite seg. Hoppas kunna ge mig ut på en ny tur i morgon efter jobbet.

Min Garmin (cykeldator) visar nu på 121 mil, och det är exklusive pendlingen till jobbet (som jag visserligen inte gör varje dag, men ändå ...) Mitt mål var ju 100 mil innan VR, så jag är mer än nöjd. Men när vädret är bra är det grymt kul att vara ute på cykeln.

Att cykla tillsammans med andra är också en glädje. Inte bara för sällskapet utan också för det minskade luftmotståndet som det blir att ligga på rulle. Lördagens tur snittade vi på runt 29 km/h!

Funbeat-sidan går inte att komma in på för att ta en skärmdump. Trist! Så jag laddade upp lördagens tur via Garmin Connect:

5 kommentarer:

  1. Ser bra ut det där! Jag är uppe på 98 mil på träningscykeln nu och sen +40 mil på "pendlarcykeln" som är en schysst racer den med :)

    Fattar jag ovanstående rätt som att det blev 10 mil på 3:42:49? I så fall är det skrämmande likt vår tid idag, 10,1 mil på 3:44:45.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att en del "slötid" också räknades med.

    Min Garmin stannar när den är stilla, men av säkerhet hade jag med den i fickan när vi avslutade med fika på Farsta Gård, vilket gör att den även registrade när jag gick runt. :-)

    Så "körtiden" är egentligen kortare änr 3:42:49.

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad skönt det måste kännas med så mycket kvalitetscykel i benen, det är lätt att glömma bort vilan när det är roligt. Nu är siljan runt gjord och det är verkligen ett lopp jag rekommenderar till nästa år. :-)

    SvaraRadera
  4. vill bara stort lycka till runt sjön! det är som du skriver, slutspurt på gång.

    SvaraRadera