fredag 2 juli 2010

Sommartur på Färingsö

Ledig i dag och passade på att ta min första lite längre tur efter VR.

Var hos en sjukgymnast i går och han konstaterade att det inte var några fel på mina knän, utan en vanlig överansträngning. Fick några övningar som jag ska köra på gymmet.

Rekommendationen var att ta det lugnt och cykla så länge det känns bra. Och i dag kändes det riktigt bra. Tog en tur med färjan ut till Ekerö och sedan ut till Färingsö. Fokuserade på hög kadens (81 bpm i snitt) istället för hög hastighet., men kom ändå upp i 27 km/h i snitt.

En riktigt behaglig tur, men grymt vackert landskap. Riktig sommardag. Men sanslöst vad varmt det var. Tur att det gick fylla på vattenflaskorna vid Sånga kyrkas handikappstoalett.

Först de sista kilometerna började jag känna av lite i knät, men det känns mycket bättre än för en vecka sedan. Nu blir det Almedalen en vecka och sedan borde jag vara helt återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar