lördag 4 juni 2011

Fem plus till Siljan Runt

Laddad inför starten.

I går eftermiddag hämtade Anette upp mig och cykeln på Hägerstensåsen för vidare färd upp mot Mora. Efter en god natts sömn var det i morse dag att starta Siljan Runt. (Första gången för mig!).

Loppet kan bara sammanfattas i två ord: Fem plus! Suveränt väder, trevligt sällskap, vacker natur och grymt bra organiserat. På grund av värmen hade även arrangörerna satt in en extra vätska-kontroll. Eloge! Kall saft smakar smakens i värmen!

Är också nöjd med snittet: Jag och Anette hade sällskap hela turen och hamnade på 29 km/h. Nu väntar grillning i kväll. En perfekt avslutning på en lyckad tur.

Anette är redo för Siljan Runt.

Starten vid Sollerö kyrka.

Lidingö-gänget från Fredrikshof, som siktade på fem timmar på Siljan Runt.

Marie, Lars-Åke, Anette och Eva.

Anette på de fina vägarna i Dalarna.

Vilken grymt härlig natur!

Kort paus på första depån.
Blåbärssoppa.

Midsommarstång (?) vid korvdepån.

Backe innan korvdepån.
Anette, Eva och Marie käkar korv.
Siljan!
Underhållning vid sista depån.

Alla köar för kaffet.
Njuter i solen innan sista 1,3 milen.
Lars-Åke och Anette vid målet i Sollerö.

Gott käk efter målgång!

Alla deltagare fick en Dalahäst som medalj.

4 kommentarer:

  1. Ja visst är den kunglig den turen runt siljan. Klar favourit. Synd att jag missade den i år.

    SvaraRadera
  2. Permoblog: Kommer du köra Vätternrundan i år?

    SvaraRadera
  3. Nä inte i år, jag tänkte satsa på under 10 timmar nästa gång, men vet inte vilket år det blir :-) Har precis kommit igång med cyklandet på allvar då knäproblemet varit återkommande hela våren. Har dock hittat botemedlet, extra sulor i skon, givetvis i det kortare benet. Så jag är långt ifrån vätternrundan just nu men på god väg tillbaka.

    SvaraRadera
  4. Permoblog: Trist, men viktigt att skynda långsamt, så du gör helt rätt! Du får satsa på 2012 istället.

    SvaraRadera