lördag 9 oktober 2010

Vacker höstrunda

Njöt av landskapet på vägen mot Farsta i morse.

I dag var det dags för en ny lördagsrunda med Fredrikshof från Farsta. Vädret var magiskt på morgonen när jag tog cykeln hemifrån; en solig och vacker höstdag. Väl framme vid simhallen kände jag igen flera av de deltagere som kom. Kul att många av lördagsgruppens deltagare börjar bli välbekanta ansikten.

Obligatorisk fika på Café Grindsjön.

Efter några mil tillsammans blir det obligatorisk fika på Café Grindsjön. Dock var det lite för kallt att sitta utomhus, så det blev att käka leverpastej-macka och en coca-cola i värmen inomhus istället. Frågan om detta var säsongens sista fika på Grindsjön? Vet inte ifall de har öppet fler lördagar ..

Jag känner att konditionen är bra och turerna nu på hösten går grymt mycket bättre och lättare än det gjorde i våras, även fast lördagsturen går fortare (ca 30 km/h i snitt), än då.

Kort paus innan sista biten hem.

I morgon är det dags för Fredrikshofs KM (Klubbmästerskap), linjelopp. Jag tänkte åka dit och heja på min bloggpolare Martin!

1 kommentar:

  1. Hösten är betydligt trevligare än man tror för cykling. Riktigt, riktigt fint!

    SvaraRadera