torsdag 7 oktober 2010

Höstmörkret faller

Hösten har kommit på allvar och den senaste tiden har utomhusträningen på cykel allt mer övergått till spinning inomhus (enbart puls-passen som jag verkligen gillar) och box-pass på måndagar. En god vana jag och min box-polare Johanna fått till! :-)

På Ekeröfärjan på vägen mot Slagsta.

I söndags var jag dock ute på en runda, eftersom en intensiv heldagslördag med Melodifestivalklubben (årsmöte och fest). Tog en lång sovmorgon, städade och sedan var jag så rastlös, så det var skönt att komma iväg. Det märks att hösten är här, för det var både kyligt och blåsigt, men skönt att kunna njuta av de sista dagarna innan det blir ännu kallare.

Jag tog min favorittur hemifrån via Gröndal, Alvik, Brommaplan och ut på Ekerö, sedan hemvägen via Slagsta-färjan, där jag blev lite frusen, eftersom det blåste så mycket.



I tisdags var jag sedan på en suveränt puls-spinningpass på Sats Hornstull. Glenn (tidigare cyklist) som vikarierade. Vilket suveränt pass! Glenn, som inte först förstått att det var ett pulspass han skulle leda, och som heller inte hade den utbildningen, gjorde en strålande insats med grym intervallträning. Snacka om att jag var trött efteråt!

Nu hoppas jag på bra väder på lördag när det blir en ny hösttur med Fredrikshof från Farsta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar