onsdag 17 augusti 2011

Nystart och nytt mål i sikte!

Helt plötsligt tog semestern slut och livet återfick sina rutiner.

Ungefär samtidigt fick jag en segdragen förkylning (med ögoninflammation som pricken på i:et), som jag börjar att bli helt kvitt från nu. Har av förklarliga skäl varken tränat eller cyklat senaste två veckorna, men nu börjar jag bli redo igen. Äntligen!

I går anmälde jag mig i alla fall till Vätternrundan 2012 via Fredrikshof.

Funderade först på att helt strunta i det och enbart sikta på Siljan Runt nästa år. Men någonstans finns det en tävlingsnerv och nu siktar jag på att köra runt sjön under 10 timmar. Med tanke på att jag fixade det på 10 timmar och 13 minuter i år, så borde det ju inte vara några problem.

Glädjande är att flera av dem jag cyklade med i år i en sub11-grupp, nu valt en sub10-grupp. Detta ska bli kul!

6 kommentarer:

  1. Äh, kapa 13 min blir väl ingen utmaning? Satsa på SUB 9,5 eller 9 istället!! :-)

    Hade jag kört hade jag gått från SUB 9 till SUB 7:14. Lite utmaning ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul! Håller dock med Martin ovan, du fixar minst sub9.5, högst sannolikt sub9. Det går väl iofs att byta under året beroende på hur träningen går.

    Jag går från att i år ha kört som frilansare till sub9 med Hofvet, ska bli grymt kul! Ser fram emot mkt inspirerande läsning här på bloggen.

    / Viggo

    SvaraRadera
  3. Martin S: Sub 10 känns lagom för mig, men vem vet vad som händer när det är vår och formen känns bra. :-)

    Viggo: Kul att du ska köra en sub 9 med Hofvet! Får se hur det känns i vår. Kanske blir ett byte till din grupp. ;-)

    SvaraRadera
  4. Sådär ja, väntan på 2012 satsningen blev ju in outhärdligt lång! Kör också sub 10 nästa år (Farsta), kul!

    SvaraRadera
  5. Ska ju stå Anders också :)

    SvaraRadera
  6. Anders: Kul! Flera sub 11:or som satsar på sub 10 nästa år. :-)

    SvaraRadera