söndag 15 maj 2011

Regnig Roslagsvåren 2011

Frusen, men nöjd efter målgången.

Väderprognosen lovade visserligen regn, men jag trodde inte att det skulle regna så konstant som det gjorde under hela Roslagsvåren i dag, förutom på slutet då det i princip var uppehåll de sista milen. Blev en repris från förra årets lopp, då det också regnade konstant.

Den stora behållningen var dock att cykla tillsammans med flera av dem jag kommer cykla Vätternrundan med. (Fredrikshofs Sub 11 A-grupp). Kul att redan nu ha fått träffa flera av dem.

Kö för att hämta ut nummerlapp.

Närmare 1 000 startade på Roslagsvåren.

Vi blev sju cyklister (inklusive undertecknad), som körde ihop.
Här inför starten, då det precis börjat regna
.

Blöta och frusna efter målgången.

6 kommentarer:

  1. Hehe, bra kämpat! Vi hade lite problem med att få ihop vår klunga till starten men sen gick det kanon i 12 mil innan vurpan.

    Härligt regn ;) men kalorimätningen i din Garmin måste vara riktigt fel! Min landade på 2000 kalorier.. du kan inte ha gjort av med 3x så mkt kalorier som mig! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, bra jobbat du också!

    Jag brukar aldrig kolla på kalorimätningen. Behöver jag göra någon inställning?

    SvaraRadera
  3. Garmin 705 räknar kalorier lite optimistiskt eftersom den inte är pulsbaserad som ex. garmin 310 XT, utan räknar bara på vikt, distans/tid jämför jag samma körning när jag haft bägge datorerna med mig skiljer det sig ca 50%, dvs 705:an visar mera.
    Sanningen ligger någonstans däremellan.
    Man brukar säga att cykling runt 28 så förbrukar man runt 800 kcal/timma, självklart individuellt.

    //Roffe

    SvaraRadera
  4. Blev lite förvånad när min 705:a räknade kalorier när pulsbandet var inne för reklamation en gång. Undrade hur många mils räckvidd den hade?

    Tack för grumt bra kört. Starkt och fint och roligt. Peter, du är inlagd på min blögg http://velonoir.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. Bra kämpat i regnet du också! Du verkade som sagt inte ha några problem att hålla humöret uppe :) Kul att läsa om förra året, visst är det roligt att det händer så pass mycket på ett år med ens cykling också, vad man orkar och har självförtroende till! Förra året tyckte jag att 5-6 mil var en LÅNG tur :)

    Vad gäller kalorier - min 305:a (med pulsband) visade att jag hade gjort av med 3600. Låter inte helt orimligt delat på 5,5 timmar. Martin, du verkar cykla lite mer energisnålt ;)

    SvaraRadera
  6. Bruse: Tack för inlägget och tipset om din blogg. Jag lägger in dig också! :-)

    Vilma: Ja, rätt häftigt att se tillbaka ett år och inse vilka framsteg man gör. :-)

    SvaraRadera