onsdag 10 mars 2010

Bloggtoppen och lyckad vasaloppsspinning

När jag startade min blogg för ett drygt halvår sedan var syftet och den största moroten att få en egen personlig dagbok över mina framsteg och min väg mot Vätternrundan. Att du läser den ser jag som en bonus. Tittade precis på Bloggtoppen där jag ligger på plats 9 över bloggar som handlar om cykling. Kul!

Måste också berätta att det gick bra i söndags på vasaloppsspinningen. Körde på i fyra timmar i sträck med bara ett par korta pauser då jag fyllde på vattenflaskorna. Robert och Micke som var instruktörer på Sats Odenplan gjorde ett grymt inspirerande jobb, med utlottning av prylar och påfyllning av energi i form av bars, blåbärssoppa och kanelgifflar under passets gång. Vi gick i mål efter 4 timmar och 3 minuter.

Känns bra att ha testat på att cykla långt tid i sträck, även om det var inomhus. Nu längtar jag till barmark så att jag kan börja cykla utomhus. Har jag räknat rätt är det nu 100 dagar kvar till Vätternrundan för mig, så hög tid att börja få 100 mil i benen innan start ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar