tisdag 18 oktober 2011

Mekkurs i dagarna två

Bianchin redo att bli isärplockad.

Att meka med cyklar har aldrig varit min starka sida, så för att råda bot på detta anmälde jag mig för ett tag sen till Cyklotekets mekkurs.

Jag kom precis hem från den första kvällen av två (nästa är på torsdag). Kändes inspirerande och kul att under professionell handledning börja lära sig hur alla skruvar och muttrar fungerar.

I kväll har vi plockat isär, rengjort och smörjt cykelns vevparti och styrlager. På torsdag handlar det om att justera växlar och bromsar m.m.

Kanske snart dags att skaffa sig ett eget mekställ för cykeln?




1 kommentar:

  1. Jag gick den förra året. Riktigt bra och kul. Mekställ från Biltema eller Classe är prisvärt och funkar ok. Perfekt både till mekande och ordentlig rengöring.

    SvaraRadera