söndag 3 april 2011

12 mil på dagens etapp

Dags att starta igen efter behaglig fikapaus.

Efter gårdagens tur på tre mil blev det i dag en långtur på 12 mil.

Jag var lite osäker på vilken grupp jag skulle välja på första långturen här på Mallis (det finns några att välja på beroende på ambitionsnivå och hur tränad man är). Jag valde dock att utmana mig själv och körde i gruppen ”Con gas” med ledarna Fredrik Jansson (Cykelklubben.se) och Mattias Reck. Helt klart rätt val! Vädret var bra; lite kyligt på morgonen, men sedan blev det behaglig värme, men lite moln på himlen, vilket var glädjande. Alla vet väl hur det är att cykla i stekande värme ...

Fredrik berättar om dagens tur.


Trevligt sällskap under fikat av Mattias Krantz och Kenta.

Turen var ganska slät, men gick i rätt fort tempo, i alla fall efter fikapausen, efter halva sträckan. Totalt snittade vi på närmare 30 km/h och det är jag riktigt nöjd med, med tanke på att jag inte kört någonting utomhus sedan i höstas.

En eloge till Reck som väntade in mig och lät mig ligga bakom honom, när jag blev riktigt seg endast några mil kvar. Benen ville verkligen inte, även fast viljan fanns. Förklaringen är nog just att jag inte har så många mil i benen än så länge.

Turen avslutades på en närbelägen bar där vi såg slutet på Flandern Runt. Kan en tur avslutas på bättre sätt?

Härlig utsikt från fikastoppet i Porto Petro.

Avslutning med sista milen av Flandern Runt. Mattias Reck följer loppet fokuserat.

Baren belägrad av cyklister som tittar på Flandern Runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar