söndag 27 februari 2011

Cykelbutiker i Kuala Lumpur

Cykelbutik i Kuala Lumpur.

Under semester i Malaysia över jul och nyår passade jag på att besöka två cykelbutiker när jag tillbringade några dagar i Kuala Lumpur (KL).

Inne i centrala stan fanns inga butiker, men efter lite letande på nätet hittade jag två butiker nära tågstation Taman Bashagia i Petaling Jaya, som ligger ca 30 mins resa med t-banan, sydväst om centrala KL.

Säljaren Wong Zent Yeap i KSH Bikes i Kuala Lumpur.

Första besöket blev på KSH Bikes, som sålde Merida-cyklar, där jag träffade en trevlig säljare vid namn Wong Zent Yeap, som berättade att han brukar köra mountainbike i djungeln (!)

Wong Zent Yeap med sin butikskollega Herbert Lye.

I den här butiken hittade jag ett par långfingrade handskar som jag behövde och fick bra rabatt på.

Nyinköpta handskar.

Sedan drog jag vidare till Bike Pro Bicycle, som låg en bit därifrån. En cykelbutik med främst Scott och Specialized-cyklar.

Trevligt med Bianchi-cykel i skylfönstret till Bike Pro Bicycle.

Här köpte jag ingenting, även om jag blev rejält sugen på ett par nya cykelskor efter att ha sett deras utbud.

Stort utbud av cykelskor, bland annat SIDI.

Inne i Pro Bike Bicycle i Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur är ingen direkt cykelvänlig stad för racer, men en bit utanför stan verkar det funka bra att cykla och bara ett par veckor efter mitt besök skulle ett 10 mils lopp gå av stapeln i närheten döpt till Le Tua 100, och anordnat av Cycling Malaysia Magazine.

Och jag blev rejält sugen på cykling när jag såg ett gäng cyklister dra förbi när jag semestrade på ön Langkawi. Det får bli nästa gång! ;-)

10 mils-cykellopp i Kuala Lumpur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar