söndag 11 april 2010

Första turen med cykelklubb

I går var det dags för första turen med en cykelklubb och cykla i klunga för första gången för mig. Jag har ju blivit medlem i Fredrikshof IF CK som har kom-i-gång-grupper från Farsta på lördagsförmiddagarna. I går var det säsongpremiär.

Vi var runt 35 cyklister, varav flera var lika nya som mig. Kul! Efter en rätt lugn och behaglig tur på cirka 3 mil blev det fika på Farsta Gård.

Rätt skönt att det var lugnt, då jag ju inte kört i klunga tidigare. Finns en del att tänka på så som att lära sig vilka tecken som gäller när farten ska saknas ner, om det är hinder på vägen eller ifall man ska stanna.

Jag g
illar min cykeldator Garmin Edge 705. Hur enkelt som helst att föra över turen till datorn. (Klicka på bilden eller här för att se min tur i Google Maps). Kul att kunna se var vi cyklade någonstans, då detta var outforskad mark för mig.

Nu ser jag fram emot nästa lördag då farten blir något snabbare, samt om två veckor då turen utökas till sex mil.

2 kommentarer:

  1. Ibland blir jag nästan sugen att flytta till Stockholm bara för alla otaliga vägars skull. Låter kul det där med cykla i klubb och klunga får nog prova på det jag med :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hade riktigt kul! Cykelklubb rekommenderas! :-)

    SvaraRadera