söndag 27 september 2009

Tur till Ekerö

Passade på att cykla en sväng till Ekerö C i dag. Extra kul blev det att C var hemma så att jag kunde svänga förbi på en kaffe.

Blev en runda på totalt 42,41 km med en snitthastighet på 24,81 k m/h. Snittpulsen låg på 147 slag/min, vilket motsvarar ungefär 75 procent av min maxpuls. Kaloriförbrukningen låg på 1434 kcal.

Faktan får jag ut från den cykeldator som jag köpte i samband med cykelköpet. Det blev en Garmin Edge 705 som jag är riktigt nöjd med. Extra kul är det att det går att se sträckan jag cyklade i Google Maps. Kolla min tur här.

Tog det rätt lugnt i dag, så det var en skön och behaglig tur med fantastisk utsikt när jag tog broarna från Gröndal via Stora Essingen till Alvik. Temperaturen låg på runt 16 grader, men det var rätt blåsigt, så jag är glad att jag körde med benvärmare och lång träningströja under cykeltröjan.

Kollade lite statistik för min träning och insåg att jag sedan jag köpte min cykel för en månad sedan har kört totalt 25,6 mil utomhus. Kul!

2 kommentarer:

  1. Oj, över 1400 kalorier, inte undra på att cyklister är såna sparrisar! Nä ta nu och unna dig en stor fet pizza så du inte tynar bort! ;)

    SvaraRadera
  2. Faktum var att jag blev svinhungrig precis när jag skulle lägga mig i går kväll. Som tur var fanns det lite lasagne kvar som jag kunde värma. :-)

    Pizza kommer jag definitivt äta, men det blir nog först efter Vätternrundan.... Ha...ha...

    SvaraRadera