söndag 17 april 2011

Första utomhusturen på min nya racer

På väg till Gustavsberg.

I går (lördag) tog jag cykeln igen till Öppna ateljéer på Gustavsberg. Det har blivit en liten tradition att jag åker dit när det är öppet några gånger per år för allmänheten. Det som också lockar är min vän Ottos goda mackor och fikabröd.

Det var kul att äntligen få testa nya racern (Bianchi Infinito) på allvar och genomföra den första utomhusturen. Jag var nöjd redan när jag köpte cykeln och de första milen i går gjorde mig inte missnöjd.

Cykeln rullade på så lätt och det var en fröjd att få vara ute på svenska vägar igen, även fast det var en del grus kvar på några av cykelvägarna.

Efter en god macka blev det ett besök i min vän Susanne Allbergs ateljé där jag beundrade alla hennes vackra glaskonstverk. Sedan avslutade jag med en bulle tillsammans med Anna-Clara och Frida, som också hade dykt upp.

Något som inte är lika kul är att både jag och cykeln blev skitiga - helt annorlunda än Mallorca där det knappt syntes på hyrcykeln att den fått vara med om mängder av mil. Så väl hemma igen blev det dusch för både mig och cykeln.


Snabb paus för cykeln.

Mums!

Susanne har börjat arbeta med färgat glas. Coolt!

I like!

Första duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar